14/10/2012

6 gün sağlam beden sağlam ruhta bulunur

Güzel bir bedene sahipsen moralin iyidir, moralin düzgünse kendini güzel hissedersin. İki husus da birbiriyle çift yönlü etkileşimli. Peki ama görünüşünden memnun değilsen ve bu aynada her gördüğünde moralini bozuyorsa naparsın. Böyle kişilerin iyi moral için diğer insanlardan daha çok çabalaması gerekir ve genelde kendini iyi hissettirecek farklı kaynaklar aramak zorundadır.

Düne kadar moralimi yüksek tutmayı başarmıştım. Keyifliydim, inançlıydım, çok şükür sağlığımız iyiydi. Dün biraz uykusuz kalkınca ve sabahtan da melankolik haller baş gösterince, diyete bağlı kalma konusunda zorlandım.

Canım pek birşey yemek istemiyordu ya da uygunsuz şeyler yemek istiyordu. Neyse ki fazla sapma olmadan günü bitirdim ve bu sabah iyi bir uykuyla daha da iyiyim.

Dün neler yedim:
Sabah: Peynirli omlet, 2 küçük dilim kızarmış ekmek, biraz reçel, peynir, zeytin, 2 bardak süt.

Öğlen: 1 tabak bezelye, 1 tabak çorba, çok az ekmek.

Ara: Ev alışverişi için dışardaydık ara öğün saati gecikip de çok acıkınca bir tane McSyr (peynirli hamburger) yedim.

Akşam: Yemek yapmaya vakit olmadı, bir tabak bezelye ve salata, dünden kalmış çok az ıspanaklı tavuk, yarım dilim ekmek, 1 bardak alkolsüz bira.

Yatmadan önce: Bişey yemedim 33cc lik biranın kalanını bitirdim.

Gece : yemedim

Günün aktivitesi: moralim düşük olunca pek enerjik değildim, fakat yine de ev için eksikleri tamamlamak üzere saatlerde alışveriş merkezindeydik.

-----
Bazı yazılarımda spor hocamdan öğrendiğim alet gerektirmeden evde yapılabilecek egzersizlerden bahsedeceğim.

Egzersiz Önerilerim 1

Eller belde, ayaklar hafif açık şekilde ayakta durun. Bir ayağınızı geriye atarak yere çömelir gibi kırın (efelerin dansı gibi) , kalkın ayağı diğer ayağın yanına çekin.

Böyle tempolu şekilde sağ ve sol bacak için 10 ar kere 2 set yapabilirsiniz. Vücut ağırlığını taşıdığı için çok etkili bir hareket oluyor. Muhtemelen ilk yapışınızda 3 gün kadar bacaklarınız ağrıyacaktır. Sonraki denemelerde o kadar ağrımayacaktır.

2 comments:

  1. benim dizlerim çok ağrıyor. haddinden fazla ağırlık taşıdığı için heralde.
    o yüzden bu tür hareketleri yapamıyorum. tam bir kısır döngü.
    normal yürüyüşle başlayacağım ben.
    spor salonuna mı yazıldın? kızı napıyorsun?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bir ay kadar önce başlamıştım spor salonuna hep beraber gidiyoruz kıza babası bakıyor arabada, bazen uykusuna denk geliyor bazen onlar dolaşıyorlar ama hep beraber gidiyoruz :)

      Delete