13/10/2012

5 gün diyet demek düzen demek

Diyete başlamamdan en çok eşim memnundur herhalde. Bebekli hayatı az çok bilenler çok iyi bilir evdeki düzensizlikten en çok yemek pişirme nasibini alır. Bizim de öyleydi. Üstelik burda tamamen yalnızız. Ara sıra bir kap yemek getirecek ya da pişirecek ne büyükanneler ne arkadaşlar ne komşular var.

Kızım ortalama 8-9 arası akşam uykusuna yatmış oluyor. Eşim de 5 de işten geliyor. O geldikten sonra kızı devredip yemek yapmaya girişiyordum ama her zaman mümkün olmuyordu. Bu durumda yemek pişirme ve yeme 8 den sonrasına kalıyordu. Tabi çok geç olduğu için hızlıca ne varsa, dondurulmuş hazır yemekler, pizza vs ile geçiştiriyorduk.

Diyete başladığımdan beri, kendime yemek hazırlamak adına öğlene kadar mutlaka bir çeşit yemek pişirmeye çabaladım. Akşam üstü de bir ilave yapıyorum ya da fazladan kalanlar oluyor böylece akşam yemeklerimiz tekrar makul saatlere ve düzene girdi.

Gelelim dünkü rapora
Sabah: 1 haşlanmış yumurta, 1 dilim ekmek, biraz peynir, zeytin, anne çayı.

Öğlen: Ispanaklı tavuk ve salata,çok az ekmek.

Ara: Doğum yapan arkadaşıma götürmek üzere şekerpare yaptım onun şerbetlenmemiş halinden iki adet yedim, tadına bakmak için :)

Akşam: 1 kase çorba, öğlenki ıspanaklı tavuktan bir parça, eşime yaptığım domatesli sarımsaklı biber kızartmasından birkaç çatal.

Yatmadan önce: 1 şerbetli tatlı , canım çok istemişti napıyım :)

Gece emzirme arası: Kuru kayısı ve badem.

Günün aktivitesi: Öğlen kızımla yarım saatlik yürüyüş. Akşam üstü spor salonunda bir saatlik spor.

Ispanaklı Tavuk:
Hem sebze hem et ihtiyacımı bir arada karşılayacak yemekler yapmaya çalışıyorum dar zamanlarımda, bu da onlardan biri.

Tavuk filetoları enine kesip ince dilimler elde ettim ve zeytin yağlı fırın kabına dizdim, arasına biraz ıspanak ve kalan tavukları da üstte koydum. Karabiber, tuz ile tatlandırdım ve üzerine biraz peynir rendeleyip fırında pişirdim. 

2 comments:

  1. süper gidiyorsun bravo.
    tavuk şahaneymiş. bu hafta ben de yapayım. bütün malzemeler var nasıl olsa.ellerine sağlık

    ReplyDelete