27/10/2012

19 gün, sütüm hala çok besleyici

İki gün önce doktor kontrolümüzde kızımın 16 günde 600 gr aldığını gördük. Neden bir ay değil de 16 gün diye soracak olursanız, plan dışı bir ziyaretimiz olmuştu doktora ve ben o zaman tartmak istemiştim. Neyse bu miktarı aya vuracak olursak 1200gr eder ki doğduğundan beri ilk ay hariç maksimum aldığı kilo olur bu.

Tabi tüm bir ayda bu kadar kilo alacak diye bişey yok. Diğer günler değişebilir ve ya büyüme atağına tesadüf etmiş olabiliriz. Ya da ek gıda bu ay işe yaramıştır (2. ayımız ek gıdada) vs. Ama son bir haftadır dişler sebebiyle fazla yemediğini genelde emdiğini göz önünde bulunduracak olursak  en azından kesin söyleyebileceğim bir şey var ki, diyet sütümü olumsuz etkilemedi. Yani çok az kilo alsaydı derdim ki diyettendir. Bu yüzden rahatladım ve aynı şekilde devam edeceğim.

Zaten farkettiyseniz öyle belli bir sıkı düzenim yok, sağlıklı beslenmeye ve öğünlerimi atlamamaya çalışıyorum. Onun dışında herşey yiyiyorum.

Dün neler yedim:

Kahvaltı: Klasik kahvaltı

Öğlen: Dünden kalan taze fasulye, bulgur pilavı ve ilaveten salata

Akşam üstü: 1 bardak süt ve bir çikolatalı pirinç

Akşam: Sebzeli körili tavuk ve ıspanaklı pilav.

Gece: Biraz fındık ve yarım muz.

Dünün aktivitesi: Sadece market alışverişi

Ispanaklı Pilav

Geçenlerde kızıma ıspanaktan çorba yaptım ama içine attığım pirinç miktarını ayarlayamayınca pilav oldu :p Tadı öyle hoşuma gitti ki, kendimize de yapmalıyım dedim ve dün akşam denedim. Eşim de çok sevdi böylece ıspanaklar için bir pişirme yöntemi daha bulunmuş oldu.

Önce bir miktar ıspanağı biraz zeytinyağı ekleyerek kendi suyuyla pişirdim ve sonra tencerenin içinde blender ile püre haline getirdim. Tencereye pirinçleri ekleyip karıştırdım ve biraz kavurdum, ardından mısırı ve suyu da ekleyip pişmeye bıraktım.

Ben bir süredir pilavı da zeytinyağı ile yapıyorum, diğer tüm yemeklere zaten onu kullanıyorum. Mısırı ise ıspanağı yemek şeklinde yaparken bile kullanıyorum çünkü ıspanağı pütürlü acımsı tadını alıyor.

Resim çok iyi değil akşam telf ile çektim. Yanındaki ise pırasalı, kırmızı biberli körili tavuk.

No comments:

Post a Comment