23/05/2013

Yine Yeniden

Kişisel blogumda yazdığım bu yazıyla uzun bir aradan sonra yeniden hayatıma düzen getirmeye karar verdim. Burada yazdığım süreç kızımın zaptedilmeyen zamanları nedeniyle sekteye uğradı. Bir de beni asıl bu işe bağlayan spora gitmemdi ki o bozulunca herşey alt üst oldu.

Haftad iki gün spora gidiyordum, biri hafta sonu diğeri hafta içi eşimin evden çalıştığı zamanlar. Kızımın uyku saatlerine denk getirmeye çalışıyordum. Ancak son zamanlara doğru tüm düzenimiz bozulduğundan, uyku saatleri şaştığından, ve ya o uyuduğunda yemek falan yapmam gerektiğinden gidememeye başladım. Bir iki derken bu ayrılıkların sayısı uzadı. Aslında hevesim kaçmadı sadece fırsat yaratamıyordum, fırsatım olduğu zamanlar salonun açık olduğu saatlere denk gelmiyordu. Bu yüzden topluca para verdiğim halde tüm seansları bitiremedim bile.

Şimdi ülke değiştirdik, slovakyadan hollandaya taşındık ve artık kızım da yürüyor. Herkes yürüyünce daha zor der ama bizim için daha kolay oldu. Çünkü sabahtan akşama kadar elime yapışık yürümek istiyordu kendi başına yürüyemediği zaman. Ve hiç birşey yapamıyordum, değil diyet, spor, ev işi. Yemek bile yapamıyordum.

Şimdi yeni programda beslenme konusunda köklü değişiklikler yapmayacağım, sadece yiyemediğim ara öğünleri katacağım. Spora yeniden başlamam lazım ancak bu sefer spor salonuna bağlamayacağım kendimi. Yine gitmek için bir yer bakacağım ama bu artı olacak. Her gün evde kendi başıma yapabileceğim, kızımın düzensizliklerinden etkilense bile gün içinde mutlaka telafi edebileceğim hareketler olmalı. Bu durumda ne yürüyüş yapmak ne de bir yere gidip spor yapmak bu ihtiyacı gidermiyor. Evde kendim yapmalıyım.

Daha önce bir blogda tavsiyesini okuyup kaydetmiştim ve dün başladım, yazıyı bitirir bitirmez (hala kızım uyuyorken ikincisini yapacağım) http://www.youtube.com/watch?v=1Pc-NizMgg8 Henüz ağırlık almadığım için ağırlıksız yapıyorum ama çok etkili. Diğer yandan dün yaptığım bir çok hareket daha önce spor dersleri aldığımda hocamın bana gösterdikleriydi.

Günde yarım saat diyor ama çok hızlı şekilde ilerlediği için (spor salonunda 1 saat çalışıyordum ama arada duraksamalar oluyordu, bu videoyu da durdurarak çalışsam bir saat sürebilir) aynı kapıya çıkıyor. Normalde hocam böyle bir sporu haftada en az 3 gün yapmamı söylüyordu, şimdi her gün yapmaya çalışacağım bakalım?

Dün yaptığım bu spordan sonra yeniden kaslarım yanmaya başladı, bu hissi çok seviyorum, hadi bakalım bana kolay gelsin :)


No comments:

Post a Comment